تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

وب سایت اصلی :
http://iranmct.com

09126465584

آخرین مطالب

چگونه طرح توجیهی اقتصادی بنویسیم ؟

 

طرح توجیهی ( طرح کسب و کار تجاری ، بیزینس پلن Business Plan )

طرح توجیهی اگر به صورت حرفه‌ای برای کسب‌وکار کوچک شما نوشته شده باشد ، می‌تواند یکی از مهم‌ترین اسناد دستیابی به موفقیت باشد. متاسفانه، بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک این فرایند را دشوار و گیج کننده می‌یابند.

نوشتن یک طرح توجیهی برای موفقیت هر کسب‌وکاری ضروری است. یک طرح توجیهی مسیر حرکت را مشخص می‌نماید،‌ شما را در مسیر درست نگه می‌دارد و معمولا برای کسب‌وکارهایی که به دنبال کمک بلاعوض دولتی یا دریافت وام کسب‌وکار هستند یک الزام است.


نکات پایه‌ای نوشتن طرح توجیهی

  1. تحقیقات خود را انجام دهید.

در گوگل هر آنچه را که می‌توانید در مورد کسب‌وکارتان بیابید را جستجو نمایید. مهم‌ترین چیز قبل از شروع یک کسب‌وکار جدید آن است که بینش و تجربه خوبی در زمینه فعالیت اقتصادی که قصد ورود به آن دارید کسب نمایید. باید تا قبل از کامل کردن طرح توجیهی خود، تصمیماتی در مورد کسب‌وکار خود اتخاذ نمایید از جمله ساختار،‌ استراتژی‌ بازاریابی ،‌ و تأمین مالی. با داشتن اطلاعات درست امکان پیش‌بینی و تحلیل دقیق‌تری برای شما فراهم خواهد شد.

  1. تعیین طول مدت طرح.

طرح خود را خلاصه و مختصر بنویسید. همیشه به خاطر داشته باشید که طرح توجیهی شما باید توسط صاحبان مشاغل پرمشغله خوانده شده و مورد بازبینی قرار گیرد و طرح‌های کسب‌وکار طولانی می‌توانند برای این افراد خسته‌کننده باشند. امروزه طول متوسط بیشتر طرح‌های کسب‌وکار کمتر از آن چیزی است که پیش‌تر بود. شما احتمالا می‌توانید همه آنچه نیاز دارید را در 40 تا 60 صفحه مطلب منتقل نمایید،‌ به علاوه 5 صفحه ضمیمه برای پیش‌بینی‌های ماهیانه،‌ رزومه‌های مدیریتی،‌ و دیگر جزئیات. اگر طرحی دارید که بیش از 70 صفحه است، احتمالا خیلی خوب آن را خلاصه نکرده‌اید.

ادامه مطلب : چگونه طرح توجیهی بنویسیم ؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی