تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

وب سایت اصلی :
http://iranmct.com

09126465584

آخرین مطالب

چگونه یک طرح توجیهی بنویسیم ؟

در بخش اول این موضوع، “چگونه یک طرح توجیهی بنویسیم“، ما نکاتی را که باید قبل از دست به کار شدن برای نوشتن یک طرح توجیهی مدنظر قرار دهیم را مورد بحث قراردادیم. اکنون با نگاه کردن به این موضوع که یک طرح توجیهی حرفه‌ای چه شکلی باید باشد کار را پیش می‌بریم.

یک طرح توجیهی آنچه باید انجام شود،‌ و اینکه چه موقع، کجا،‌ چطور و چرا باید انجام شود را مورد تاکید قرار می‌دهد. این طرح توجیهی مدل کسب‌وکار را شرح می‌دهد، یعنی محصولات یا خدمات یک کسب‌وکار چطور برای مشتریان ایجاد ارزش می‌کنند،‌ ساختار هزینه‌ای و منابع درآمدی و حاشیه سود.

با این حال، تاکید و ترتیب اجزای طرح توجیهی می‌توانند از یک کسب و کار به کسب و کار دیگر متفاوت باشند. با این وجود،‌ الگوی یک طرح توجیهی یا مدل طرح توجیهی برای بیشتر کسب و کارها تقریبا به طور قطع حداقل برخی از محتوایی که در این مقاله به اشتراک گذاشته می‌شود را شامل می‌شود.

محتوای پایه‌ای طرح توجیهی

  1. خلاصه اجرایی.

خلاصه اجرایی بخش اول هر طرح توجیهی است که باید توسط سرمایه‌گذاران و وام‌دهنده‌های بالقوه خوانده شود. در صورتی که خلاصه اجرایی ضعیف نوشته شده باشد،‌ خلاصه اجرایی اغلب تنها بخش از طرح توجیهی خواهد بود که خوانده خواهد شد.

بر این اساس،‌ شما باید وقت لازم برای آماده سازی یک خلاصه اجرایی پویا که کسب و کار را شرح می‌دهد، ‌مرحله‌ای که شرکت در آن قرار دارد و جهت استراتژیک آن را شناسایی مینماید،‌ بازار شرکت و طرح بازاریابی شرکت را شرح می دهد،‌ به طور مختصر پیشینه مدیریتی را بحث مینماید،‌ و انتظارات درآمدی و سوددهی شرکت را بیان مینماید صرف نمایید.

ادامه : چگونه طرح توجیهی بنویسیم ؟ – محتوا و ساختار الگوی پایه [ قسمت دوم ]

۹۷/۰۹/۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران

طرح توجیهی

چگونه یک طرح توجیهی بنویسیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی