تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

وب سایت اصلی :
http://iranmct.com

09126465584

آخرین مطالب

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

مارکتینگ ( Marketing بازاریابی )

مارکتینگ یا بازاریابی Marketing عبارت است از طیف گسترده‌ای از برنامه که بر اساس مخاطب ، رسانه و دغدغه‌های روزانه کسب‌وکارها خود را با شرایط بازار تطبیق می‌دهند.

مارکتینگ بازاریابی Marketing بازاریابی

  • تعریف انجمن بازاریابی امریکا از مارکتینگ According to the American Marketing Association : AMA

مارکتینگ عبارت است از فعالیت نهادها و موسسات که شامل خلق فرایندهایی در جهت تعریف روش‌های ارتباطی، تحویل و پیشنهاد مبادله ارزشمند به مشتری، خلق مشتریان کالا و خدمات ، شرکا و جامعه را در مقیاس وسیع است.

 ادامه  : مارکتینگ 

IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران
۲۹ مهر ۹۶ ، ۱۸:۱۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

پنج عنصر کلیدی برند

هنگامی‌که در مورد ” برند ” یا ” برندینگ ” فکر می‌کنید به چه می‌اندیشید ؟ آیا نام تجاری است ؟ آیا عبارت کوتاه Tagline است ؟ ظاهر وب‌سایت شما است ؟ شاید لوگوی معروف شماست ؟

بله ، همه این عناصر مهم هستند، اما تمام این‌ها سطح قابل لمس چیزی که برند می‌پنداریم را تشکیل می‌دهند. به عنوان صاحب یک کسب‌وکار ، نمی‌توانید تمام قدرت و وزن برند خود را بر گردن لوگو گماشته و بار برند را  شانه او بی‌اندازید.

تعریف برند – پنج عنصر اصلی برند

برند عبارت است از داستان برند ، داستانی که هدفش ایجاد ارتباط بین مشتری و شرکت است . داستان برند به دنبال ایجاد یک مفهومی در قلب و ذهن مخاطب است.

مدیرعامل شرکت آمازون می‌گوید : هنگامی شما از اتاق خارج می‌شوید ، دیگران در مورد شما چیزهایی می‌گویند ، این همان برند است.

”Your brand is what people say about you when you leave the room.”

اینجاست که قبل از فکر به خلاقیت ، لوگو و یا بازاریابی ، مهم آن است که به آنچه واقعا باید در برند وجود داشته باشد  ، بی اندیشید. در ادامه به بیان آنچه باید در برند در نظر داشت خواهم پرداخت تا ببینیم چه نکاتی در برند از سایر موارد مهم‌تر است.

۵ عنصر اصلی برند

  • هدف برند

اولین گام در مراحل برندسازی عبارت است از تعریف و شناخت “چرایی” وجود برند است. علت انتخاب کاری که انجام می‌دهید ، چیست ؟ علت وجودی کسب‌وکارتان چیست ؟ چرا انجام آن مهم است ؟

در خصوص چرایی،  ویدیویی از TED با سخنرانی آقای سایمون وجود دارد تحت Start With Why که گفته می‌شود ، هر رهبر یا مدیری باید پیش از هر چیزی به این سوال پاسخ دهد. او توضیح می‌دهد که علت اصلی موفقیت بزرگ‌ترین برندهای جهان ( اپل ، آدیداس ، گوگل … ) به خاطر کاری که انجام می‌دهند یا روش انجام آن نیست، بلکه به علت آن است که می‌دانند که چرا این کار را انجام می‌دهند.

استارباکس تنها یک مغازه زنجیره‌ای فروش قهوه نیست. آنان در حال ارائه محل سومی بین محل کار تا منزل هستند. این برند به دنبال خلق تجربه حداکثری برای مشتریانش است.هدف برند ، ایجاد انگیزه برای تیم کارکنان و مشتریان است که خود بخشی از داستان برند است.

ادامه مطلب :

تعریف برند – پنج عنصر اصلی برند


IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران
۲۸ مهر ۹۶ ، ۱۶:۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

هنر سوال فروش 

سوال فروش ، تکنیک جمع‌آوری اطلاعات است . سوال پرسیدن باید همراه یک هنر باشد. زیرا که در خصوص هر چیزی می‌توان سوالی پرسید اما سوال فروش باید منجر به فروش شود، مگر اینکه هدف فروش نباشد. سوال فروش باید هدفمند و برای تعیین استراتژی فروش باشید.

با بررسی بیش از ۱۲ کتاب در حوزه مدیریت فروش و فروشندگی حرفه‌ای از افراد صاحب‌نظر و آکادمیک ( نه سخنرانانی که تجربه عملی فروش نداشته و صرفا دیگران را نصیحت می‌نمایند ) و نیز تجربه شخصی خود در حوزه فروش ، به یک جمع‌بندی در خصوص سوالات فروش بودم. بنده سوالات فروش را به چهار دسته کلی تقسیم‌بندی نمودم. البته بعدا با مطالعه کتاب آقای رکهام ، دریافتم که ایشان در دهه هشتاد میلادی در کتاب خود تحت عنوان Spin Selling که به بیان تکنیک اسپین فروش پرداخته است ،  سوالات فروش را مورد بررسی علمی و عملی خود قرارداد است و سوال فروش به چهار دسته کلی تقسیم نموده است.

سوال فروش هنر سوال پرسیدن

در ادامه به بیان چهار نوع سوال فروش می‌پردازیم. فروشنده حرفه‌ای باید بتواند سوال حرفه‌ای بپرسد. اگر به دنبال فروش بیشتر هستید، باید سوال مناسب بپرسید. قصد آن دارم هر دسته سوال را با چند نمونه برایتان توضیح دهم.

هنر سوال پرسیدن – ۴ نوع سوال فروش

IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران
۲۱ مهر ۹۶ ، ۱۳:۰۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر


همیشه حق با مشتری نیست ، البته در مورد نوآوری ، همیشه حق با مشتری است. این مشتری است که تعیین می‌نماید که جهش بزرگ تجاری یک شرکت در معرفی محصولات و خدمات جدید به سمت درستی می‌رود یا خیر. مشکل اغلب برندها این است که مشتریان نسبت به کارایی محصول ” اینکه آیا این محصول می‌تواند به حل مشکلاتشان کمک نماید یا خیر ” مشکوک و بدبین هستند و باید بررسی نمایند که آیا راه حل ، به اندازه کافی مناسب است یا خیر.

برند نوآوری اسنپ تاکسی شکست نوآوری مخرب

یک جمله جالب از هنری فورد ( مدیرعامل فورد ) نقل می‌شود : ” اگر از مردم می‌پرسیدم که چه می‌خواهند، پاسخ می‌دادند : یک اسب سریع‌تر ” . هنری فورد به دنبال یک چیز سریع رفت اما آن چیز اسب نبود. پس همیشه حق با مشتری نیست. اما تشخیص قسمت‌های درست خواسته مشتری ، بسیار مهم است. این همان گام اصلی در ارائه  نوآوری و جلوگیری از شکست است.

شکست ، ناشی از عدم تلاش نیست. شرکت‌هایی که واقعا مفهوم مدیریت را متوجه هستند ، بر درک و شناخت صحیح از مشتری ، سرمایه‌گذاری داشته و پشت درهای بسته تصمیم‌گیری نمی‌نماید. شرکت‌های مقدار زیادی اطلاعات را در مورد رفتار، نظرات و نگرش‌های فعلی و بالقوه جمع‌آوری می‌نماید. مشکل زمانی بروز می‌نماید که سازمان با توجه به اطلاعات در دسترس می‌خواهد یک راه حل برای مشتری پیدا نماید، اما این سازمان‌ها نمی‌دانند که کدام بخش از اطلاعات مهم ، کدام بی‌اهمیت و کدام بخش را باید نادیده‌گیرند. همه این‌ها موجب سردرگمی سازمان‌ها می‌گردد.

بسیاری از شرکتها بر اساس اطلاعات بدست آمده از تعداد محدودی از مشتریان ، پیرامون رضایت سنجی مشتری ( با یک پرسشنامه ) ، تصمیم سازی مینمایند.  البته این ابزار در جای خود قابل احترام است اما باید فراتر از این و به بیش از آن برای درک مشتری فکر نمود. باید متوجه شد که مشتری چه تقاضایی دارد و چه عواملی سبب جابجا شدن ترجیح مشتری میگردد و چه به سوی چه صنعتی خواهد رفت.

حتی زمانی که شرکتها ، محصول جدید خود را معرفی مینمایند ، جمع آوری اطلاعات در خصوص حال و آینده آن محصول بسیار دشوار است.

ادامه مطلب :

۵ دلیل که برندها در ارائه نوآوری دچار شکست میشوند

IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران
۱۴ مهر ۹۶ ، ۲۲:۴۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان ۲۰۱۷

شرکت مشاوره مدیریت اینتربرند Interbrand به عنوان شرکت صاحب نظر در عرصه تعریف استانداردهای برندسازی و همچنین ارائه دهنده یک استاندارد ارزش گذاری برند در جهان،  لیست ۱۰۰ برند ارزشمند دنیا در طی سال ۲۰۱۷ را برای ۱۸امین سالی متوالی اعلام نمود. تیم مشاوران مدیریت طبق سنوات (  ۲۰۱۳  ,  ۲۰۱۴  , ۲۰۱۵  , ۲۰۱۶ )  این اطلاعات برای شما محیا نموده است. دانلود لیست کامل بهترین برندهای ۲۰۱۷

صد برند ارزشمند برتر جهان 2017

برندهای اپل و گوگل در بالاترین جایگاه در رده‌بندی برترین برندهای سال ۲۰۱۷ قرار گرفتند. 

مجموع ارزش ده برند اول برابر با ۴۲% ارزش کل یکصد برند این لیست است.

IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران
۰۷ مهر ۹۶ ، ۱۰:۴۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر