تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

وب سایت اصلی :
http://iranmct.com

09126465584

آخرین مطالب

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

نقش مدیریت منابع انسانی چیست ؟

نقش مدیریت منابع انسانی در برنامه‌های مرتبط با توسعه پایدار بسیار مهم است. نقش مدیریت منابع انسانی با کارآیی، اثربخشی و بهره‌وری جوهر سازمانی گره خورده است. کارآیی و اثربخشی که می‌تواند بقای سازمان را تضمین نماید و راهکاری برای کسب مزیت رقابتی باشد. بهره‌وری مواد، انرژی، تجهیزات و امکانات مادی دارای ظرفیت و توان مشخص است که حتما بایستی برای افزایش بهره‌وری در سازمان مدنظر باشد؛ اما بهره‌وری واقعی و مستمر که حدو مرزی ندارد، بهره‌وری سرمایه انسانی می باشد. پس شناخت نقش مدیریت منابع انسانی و  آن چیزی که باید یک مدیریت منابع انسانی HRM انجام دهند، برای مدیران عامل توصیه میشود.

نقش مدیریت منابع انسانی Role of Human Resource Management

در مسیر طبقه‌بندی نقش‌های مدیریت منابع انسانی با مقاله‌ای از Lengnick-Hall در سال 2003 برخوردم که نقش مدیریت منابع انسانی را تشریح می‌کند.

ادامه :


https://iranmct.com/news/نقش-مدیریت-منابع-انسانی

IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران
۲۱ تیر ۹۷ ، ۲۲:۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

انتخاب اسم برند

انتخاب اسم برند ( نام تجاری Brand Name  ) یکی از چالش‌های مدیران کارآفرین است . زیرا که انتخاب اسم برند ، اساسی‌ترین گام برای برندسازی یک محصول یا خدمت است. اگر دقت نمایید ، اغلب برندهای بزرگ و موفق ، در نام یا عنوان برند خود کمتر ۱۰ حرف دارند مثل  : Wal-Mart  /  McDonald’s / Just Do It

انتخاب اسم برند choose a great brand name

اگر نگاهی به جستجوهای انجام شده مرتبط با اسم برند بی اندازید ، خواهید دید که واژهای زیر مد نظر بوده است :

انتخاب اسم برند پوشاک . انتخاب اسم برند لباس . انتخاب اسم برند هنری . انتخاب اسم برند تجاری . انتخاب اسم برند سازی . انتخاب اسم برند ایرانی . انتخاب نام برند تجاری . انتخاب نام برند لباس . انتخاب نام برند غذایی . انتخاب نام مناسب برند . انتخاب اسم مناسب برای برند . چگونه اسم برند انتخاب کنیم . نحوه انتخاب اسم برند . نحوه انتخاب اسم برای برند

این اسم برند یا عبارت کوتاه Tagline و یا عنوان کمپین تبلیغاتی Slogan  به‌اندازه‌ای ساده هستند که حتی یک کودک هم می‌تواند آن‌ها را از هم تشخیص دهد. هرکدام از سه مورد فوق ، سازنده یک تصویر در ذهن مشتری در مورد محصول یا خدمت است. برای اینکه یک اسم برند بتواند به اندازه کافی روی مشتری اثر گذارد باید در زمان انتخاب اسم برند به ۹ معیار متفاوت زیر توجه نمود.

معیارهایی برای انتخاب اسم برند مناسب

۱- ظاهر اسم برند

به نظر ساده می‌رسد، اما واقعا ظاهر اسم برند باید چگونه باشد ؟ در ایران و کشورهای دیگر بسیار دیده‌ام که اسم برندی از دو سیلاب تشکیل شده و وقتی کنار قرارشان می‌دهیم یک کلمه زشت در نوشته ظاهر می‌گردد. مثال غیر ایرانی : فروشگاهی وجود دارد که لباس دست دوم کودکان را می‌فروشد . اسم برند آن Kids Exchange است اما زمانی این کلمه به هم بچسبد : KIDSEXCHANGE یک واژه تهوع‌آور می‌شود. مثال ایرانی :  صنایع غذایی گوزل

۲- اسم برند باید متمایز باشد

این اسم برند چگونه از موجب تمایز شما از رقبا می‌شود ؟ اگر اسم برند شما بیش از حد به اسم‌های  موجود دیگر در صنعت و بازاریابی شبیه باشد، به یادآوری این اسم ،  قابلیت به یادآوری پایینی دارد. مثلا در برندسازی کلینیک دندانپزشکی ، دیده‌ایم که بسیاری از پزشکان از واژه‌هایی نظیر :  خدمات دندان، خدمات دندانپزشکی، خدمات ترمیم دندان ، خدمات زیبایی دندان  ..  این موارد  قابلیت به یاد سپاری پایینی دارند . اما اگر می‌گفت : دندان‌های سفید ، دندان‌پزشکی مفید . بیادسپاری بالاتری دارد.

۳- عمق اسم برند

ایجاد یک اسم با لایه های معنایی متفاوت ، باعث می شود تولید محتوا و جایگاه برند شما با قدرت بیشتری اتفاق افتد. مثلا  مک دونالد “من عاشقش هستم !” / بانک سرمایه : ” بانک خوب ، سرمایه است ”  این عمق و انعطاف پذیری را دارند که سال های زیادی کمپین های فصلی این برند ها را پشتیبانی نماید، و همواره میتواند تازه باشد.

۴- اسم برند باید انرژی داشته باشد

در زمان انتخاب اسم برند باید به این نکته توجه شود ، اسم برند باید زنده و سرحال باشد و بتواند انرژی کافی به کمپین تبلیغاتی و کمپین برندسازی را بدمد. به برندهای حوزه نوشابه‌های انرژی‌زا دقت نمایید. نام‌هایی که هستند که سرشار از انرژی هستند : Monster, Rockstar, Redbull, Power Hourse

https://iranmct.com/news/انتخاب-اسم-برند-جذاب-و-متمایز


IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران
۰۹ تیر ۹۷ ، ۱۱:۴۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

برندسازی کلینیک دندانپزشکی

برندسازی کلینیک دندانپزشکی یک ضرورت حیاتی است ، زیرا که افزایش روز افزون تعداد کلینیک‌های تخصصی در تمام سطح کشور ، رقابت برای جذب بیمار بسیار شدید شده است. بنابراین می‌توان گفت برندسازی کلینیک دندانپزشکی راه غیرقابل‌انکار برای جذب بیمار برای کلینیک دندانپزشکی ( تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل ) و در مرحله بعد تبدیل مشتری بالفعل به مشتریان وفاداری است. ایجاد وفاداری بیماران به کلینیک دندانپزشکی بسیار سخت و ساده است. سخت است اگر برنامه‌ای وجود نداشته باشد. با بسیاری از دندان‌پزشکان جلساتی داشتیم و متوجه شدیم که آنان تفاوت بین بازاریابی، تبلیغات و برندسازی را به درستی درک نکرده‌اند و اغلب مشاوره‌های غیرعلمی دریافت شده نیز آنان را به سوی تبلیغات برنده است. حتی با بررسی تبلیغات صورت گرفته نیز به این نتیجه رسیدم که بیشتر توجه این تبلیغات نیز بدون استراتژی بوده و صرفا به تولید ( عکس و فیلم و نوشته ) محتوا و انتشار آن در فضای مجازی ختم شده است. چرا ؟


برندسازی کلینیک دندانپزشکی – چگونه یک برند خدمات دندانپزشکی موفق باشیم ؟

نمونه کار در حوزه برندسازی کلینیک دندانپزشکی


برای برخی، رفتن به کلینیک دندانپزشکی ، یک کار ضروری ولی بسیار ناخوشایند است. صندلی بی دسته و شیب داری که محاصره شده در کلی شلنگ و وسیله، نور شدید، ناراحتی “آه و اوه بیمار” و ابزارهای دردناک و پر سروصدا می‌توانند منبع هراس باشند.


برای ایجاد یک تجربه لذت‌بخش‌تر، ما در تیم مشاوران مدیریت ایران ، به عنوان متخصص برندسازی و با تمرکز بر برندسازی کلینیک دندانپزشکی – در هنگام برنامه‌ریزی برای پزشکان معتقدیم :


تعداد افرادی که کلینیک را می‌شناسند باید بیشتر شود ، در هنگام رزرو باید درکی درستی از کلینیک داشته باشند و احساس راحتی نمایند.

اما چه چیزی سبب می‌شود که مردم یک کلینیک دندانپزشکی را بر دیگری ترجیح دهند؟ این همان عاملی است که هر کسب‌وکار موفق را از یک کسب‌وکار ناموفق متمایز می‌نمایند : برندسازی / برندینگ Branding .


ادامه :   برندسازی کلینیک دندانپزشکی

IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران
۰۲ تیر ۹۷ ، ۰۸:۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر