تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

وب سایت اصلی :
http://iranmct.com

09126465584

آخرین مطالب

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

نوشتن طرح کسب و کار تجاری ( بیزینس پلن ، طرح توجیهی  Business Plan )

نوشتن طرح کسب و کار تجاری ( بیزینس پلن ، طرح توجیهی Business Plan ) موفق یکی از نیازهای یک کارآفرین است . اما سوالی که بسیار از ما پرسیده می‌شود که بعد از نوشتن طرح کسب و کار تجاری ، این سند چند صفحه است ؟ سه صفحه یا سی صفحه  ؟ باید گفت که چیزی که مهم خواهد بود که نوشتن طرح کسب و کار تجاری باید به اندازه ادامه پیدا نماید که موجب رضایت فرد خواننده از طرحی است که در حال دفاع و توجیه آن هستید . این طرح کسب و کار تجاری باید دارای ۵ معیار باشد . در هنگام نوشتن طرح کسب و کار تجاری خود باید به ایده ، محصول ، بازار ؛ تیم و پول توجه نمود.

نوشتن طرح کسب و کار تجاری - 5 نکته طلایی در یک بیزینس پلن موفق نوشتن طرح کسب و کار تجاری ( بیزینس پلن ، طرح توجیهی  Business Plan )

نکات طلایی برای نوشتن طرح کسب و کار تجاری

  • ایده کسب و کار ( ایده تجاری )

البته خلق ایده تجاری ، سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. این ایده تجاری باید با جزئیات مشخصی همراه باشد. نوآوری در کسب و کار بسیار مهم است. مثلا نمی‌شود گفت : “من می‌خواهم یک کسب‌وکار تو اینترنت” راه بی اندازم. باید ایده به صورت معنی‌داری بتواند جزئیات کار را مشخص نماید . مثلا : من می‌خواهم یک و ب سایت راه‌اندازی کنم که موسیقی گروه و افراد مستقل را جمع‌آوری و دسته‌بندی نماید و به بازار معرفی تا برای آنان سرمایه‌گذار جذب نمایم “

نکته : اگر در این مرحله از نوشتن طرح کسب و کار تجاری  گیر نموده‌اید ، از خود این سوال را بپرسید : چرا این کسب‌وکار مهم است ؟ بعد با دوستان خود در این مورد صحبت نمایید تا زمانی بتوانید عناصر کلیدی ، مزایا و ویژگی‌های اساسی کسب‌وکار خود را تشریح نمایید.

ادامه مطلب

IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران
۱۹ مهر ۹۷ ، ۱۰:۵۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

کتاب تاریخچه اندیشه بازاریابی

The History of Marketing Thought

تالیف و ترجمه

دکترسیدرضاآقاسیدحسینی / سیده فاطمه آقاسیدحسینی

 کتاب تاریخچه اندیشه بازاریابی History of Marketing Thought اندیشه بازاریابی

نویسندگان این کتاب بر این باورند که پژوهش تاریخی نقش اساسی در رشته بازاریابی دارد. زیرا پژوهش تاریخی درک ما از بازاریابی گسترش داده و عمیق تر می نماید. بدون آگاهی تاریخی، عملا اهمیت دانش جدید در حوزه بازاریابی قابل ارزیابی نیست. تاریخ اندیشه بازاریابی نیز در جای خود و به خاطر بررسی تلاش‌های پیشینیان بسیار مهم و ارزشمند است.

فصل اول : ماهیت تحقیق های تاریخی در حوزه بازاریابی

این بخش به بررسی ماهیت تحقیق های تاریخی در حوزه بازاریابی، اینکه چرا این تحقیقات باید برای محققان بازاریابی اهمیت داشته باشند، و رویکردهای مختلف در خصوص مطالعه پیشینه اندیشه های بازاریابی، و سازمان دهی این فصل می پردازد. مورخان بازاریابی عموما از سنتی که مدت هاست توسط اقتصاددانان اتخاذ شده است ، یعنی جدا کردن پیشینه اجرا از پیشینه اندیشه ها، تبعیت کرده اند و مطالعات شان را بر یکی از این دو مورد متمرکز کرده اند. از این رو، تحقیقات تاریخی بازاریابی به طور کلی به دو دسته تقسیم شده است : پیشینه بازایابی ، پیشینه اندیشه های بازاریابی .

فصل دوم : رویکردهایی نسبت به پیشینه اندیشه‌های بازاریابی

چندین رویکرد مختلف، بطور جداگانه یا با همدیگر، به منظور مطالعه پیشینه اندیشه های بازاریابی مورد استفاده قرار گرفته اند. شاید مشهودترین و مناسب ترین رویکرد، مطالعه ایده ها یا مفاهیم باشد. ساده ترین نسخه این موضوع، مرور ادبیاتی است که در آن یک نویسنده کارهای پیشین در خصوص موضوع یا ایده مورد بحث را مرور می کند.

فصل سوم  : اقتصاد دانان و اندیشه های بازاریابی در اواخر قرن نوزدهم

تاریخ دانان بازاریابی توافق دارند که این رشته به عنوان شاخه ای از اقتصاد کاربردی در ابتدای قرن بیستم پدید آمد . با این وجود، در شواهد و نظرات موجود پیرامون اینکه کدام ایده های اقتصادی و مکاتب فکری بیشترین تاثیر را داشته اند اختلاف وجود دارد. اواخر قرن نوزدهم زمانی بود که بین مکاتب اقتصادی مختلف، خصوصا در آمریکای شمالی، اختلاف و مشاجره پدید آمد و به واسطه این اختلافات در تفکر اقتصادی بود که مطالعه بازاریابی در دانشگاه ها پدید آمد. 

فصل چهارم  :  ظهور رشته بازاریابی: ۱۹۰۰-۱۹۵۷

بیشتر تحقیق ها در خصوص پیشینه تفکرات بازاریابی به دوره ای پرداخته اند که در آن بازاریابی برای اولین بار در دانشگاه ها آموزش داده می‌شد و بخش قابل توجهی از ادبیات این حوزه شروع به شکل گرفتن کرد. هیچ تاریخ دانی بیش از روبرت بارتلز خود را وقف پیدایش بازاریابی در علوم دانشگاهی نکرده است.

فصل پنجم : ظهور ادبیات بازاریابی

بارتلز تنها تاریخ دان بازاریابی نبود که ادبیات کلی را نقطه شروعی برای مطالعه پیشینه آکادمیک اندیشه های بازاریابی در نظر گرفت؛ او حتی اولین این فرد هم نبود. با همه احتیاط های معمولی که باید در خصوص این ادعا صورت گیرد، این بررسی نشان می دهد که اولین اثر منتشر شده به وسیله دانشگاهیان حوزه بازاریابی به منظور توجه به پیشینه اندیشه های بازاریابی، مقاله ای بود با نام “اولین دهه ادبیات بازاریابی” به وسیله پائول کونورس که در سال ۱۹۳۳ در NATMA Bulletin (انجمن ملی معلمان بازاریابی و تبلیغات) منتشر شد. 

فصل ششم : مکاتب سنتی اندیشه های بازاریابی

تا دهه ۱۹۲۰، مطالعه بازاریابی در سه رویکرد سازماندهی پیدا کرد. رویکرد کارکردی بر فعالیت بازاریابی تمرکز کرد – کار پایه انجام شده در بازاریابی. رویکرد کالایی بر کالاهایی تمرکز کرد (کالاهای در اصل کشاورزی، و از این رو نام “کالایی”) که بر اساس خصوصیات محصول مشترک طبقه بندی شدند. رویکرد سازمانی عمدتا به سازمان های مختلفی می پرداخت که کار بازاریابی را انجام می دادند. در حالیکه آنها به صورت منفرد به عنوان مکاتب فکری شناخته می شدند، هر گونه بحث جامع در خصوص بازاریابی در آن زمان بسیار نادر و دشوار بوده است. 

فصل هفتم : عصر مدیریت بازاریابی: پس از ۱۹۵۷

این بخش با بررسی تحلیل های تاریخی کار وور آلدرسون شروع می شود؛ کسی که در توسعه مدیریت بازاریابی پیشگام بود. اثر آلدرسون بر توسعه نظریه ای تمرکز کرد که مدیران اجرایی بازاریابی را قادر می سازد که تصمیم گیری های بهتری داشته باشند.

فصل هشتم :  وقایع نگاری استاندارد: عصرهای مفهوم تولید-فروش- بازاریابی

یک فرضیه تاریخی به طور بدبینانه ای توسط تاریخ دانان بازاریابی به عنوان “وقایع نگاری استاندارد” شناخته شده است. وقایع نگاری استاندارد این فرضیه را مطرح می کند که بازاریابی یک توالی از سه عصر را طی کرده است؛ از یک عصر تولید محوری تا یک عصر فروش محوری و تا یک عصر بازاریابی محوری. در سال ۱۹۶۰، کیت پیشنهاد کرد که کسب و کار آمریکایی ها در نحوه برخورد با مشتریان، دارد دچار یک تحول می شود.

این کتاب توسط انتشارات آیندگان به چاپ رسیده است.

خرید آنلاین کتاب

IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران
۱۰ مهر ۹۷ ، ۱۳:۳۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

مفاهیم مدیریت استراتژیک

در مبحث مدیریت استراتژیک ، به ده اصطلاح، واژه یا عبارت فنی وجود دارد که آشنایی با مفهوم آنها ضروری به نظر می‏رسد. بنابر این اگر قصد برنامه‌ریزی استراتژیک برای سازمان خود را دارید ، ابتدا باید با مفاهیم مدیریت استراتژیک آشنا شوید.

مفاهیم مدیریت استراتژیک ( برنامه استراتژی - چشم انداز - ماموریت - رسالت - خط مشی - هدف )

استراتژیست‏‌ کیست ؟

استراتژیست‏‌ها افرادی هستند که مسئول موفقیت یا شکست سازمان می‏باشند. استراتژیست‏‌ها دارای عنوان‏های مختلف شغلی هستند، مانند مدیر عامل، رئیس، مالک، رئیس هیئت مدیره، مدیر اجرایی، رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده یا کار‏آفرین. استراتژیست‏‌ها باید از دیدگاه هزینه‌‏ها و منافع بالقوه‏‌ای که مسائل اجتماعی (مسئولیت‌‏هایی که شرکت در قبال گروههای ذی‏نفع دارد CSR ) برای سازمان دارند به موضوع نگاه کنند و به آن دسته از مسئله‏‌های اجتماعی توجه نمایند که منافع سازمان را به بهترین شکل ممکن تامین می‏‌نماید.

ماموریت چیست؟  رسالت چیست ؟ ( بیانیه ماموریت – بیانیه رسالت ) Mission

ماموریت یا رسالت سازمان، سندی است که یک سازمان را از سایر سازمانهای مشابه متمایز می‌‏نماید. ماموریت سازمان نشاندهنده طیف فعالیت، از نظر محصول و بازار می‏شود. بطور کلی ماموریت نموداری است که مسیر آینده سازمان را مشخص می‏نماید.

ادامه 

مفاهیم مدیریت استراتژیک

IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران
۰۵ مهر ۹۷ ، ۱۳:۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر