تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

وب سایت اصلی :
http://iranmct.com

09126465584

آخرین مطالب

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

کنترل کارکنان به چه معناست ؟

کنترل کارکنان بخشی از 4 وظیفه اصلی یک مدیر است ( برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، هدایت و رهبری و کنترل ) است. کنترل کارکنان به عنوان یک وظیفه به مدیریت منابع انسانی سازمان تفویض می‌گردد و معنای آن قرارداد نیروی انسانی در یک چهارچوب اخلاقی و رفتاری بر اساس الگوی فرهنگی مدنظر سازمان و نظارت بر دستیابی به سطح مشخصی از کنترل است.

کنترل کارکنان

زمانی که کارکنان به مدیر خود احترام نمی‌گذارد ، آیا می‌توان کنترل کارکنان را مجددا به دست گرفت ؟

یکی از کارفرمایان ما تعریف می‌کرد :

در شرکتی ، مدیر مستقیم من در تصمیم‌هایی که باید توسط ما برای کارکنان زیرمجموعه خود می‌گرفتم ، مستقیما دخالت می‌کرد، مثل : گرفتن مرخصی، برخی وظایف محوله یا گزارش کارکنان من به او بدون اینکه به من گزارش دهند. زمانی که مشکل خاصی را با وی مطرح می‌کردم ، مثل برخورد با اظهارنظرهای بی‌مورد یکی از کارکنانم ( آن کارمند حتی می‌خواست که با من درگیری فیزیکی پیدا کند) ، زمانی که به مدیر گرفتم ، او حرف مرا به تمسخر گرفت ).  من فکر می‌کردم که قدرت کافی برای برخورد با کارکنانم را دارم ، اما مدیرم هرگز آن را جدی نگرفت. او فقط می‌گفت ، نادیده بگیر. حتی مدیر منابع انسانی نیز کمکی نکرد. در اینجا قصد داریم که در خصوص قدرت برای کنترل کارکنان صحبت نماییم. چرا از مدیران سطح بالاتر برای کنترل کارکنان خود کمک می‌خواهید ؟

شما مدیر آنان هستید و این شما هستید که باید آن‌ها را مدیریت نمایید. اگر با کارکنان خود درگیری لفظی پیدا می‌کنید ، اگر برای شما تره هم خورد نمی‌کنند ، شما کنترل کارکنان خود را از دست داده‌اید. برای به کنترل مجدد کارکنان خود باید به سه چیز توجه نمود: کارکنان خود ، مدیر خود و خودتان

 

کنترل کارکنان

IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران
۰۸ شهریور ۹۸ ، ۱۳:۴۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر