لوله فروش
لوله فروش و قیف فروش
پیشتر در مقالهای به تفصیل در خصوص قیف فروش را شرح دادهایم : قیف فروش و مشتری راغب . در این مطلب در خصوص لوله فروش توضیح خواهیم داد.
در واقع همه کسبوکارها با یک قیف فروش بزرگ شده و رشد نمودهاند. به این ترتیب که مشتری ” ناآگاه از برند ” توسط شرکت تحریک و به داخل قیف هدایت میگردید و ممکن بود که کل مسیر را تا آخر طی نموده و سرانجام فروش صورت پذیرد.
در واقع این مسیر یکطرفه به سوی فروش فرض شده است در حالیکه در واقعیت ، فروش پایان راه نیست نیست، بلکه ابتدا راه است. فروش ابتدای مسیر ایجاد ارزش و صمیمی شدن با مشتری است. نتایج تحقیقات ما نشان میدهد که ایجاد ارزش پس از خرید و حفظ رابطه با مشتری در حفظ مشتری و بازگشت مجدد به خرید مشتری بسیار ضروری است. در بازه زمانی یک ساله ، از تعدادی زیادی از مصرفکنندگان این سوال پرسیده شد :
ادامه مطلب : لوله فروش Sales Pipeline