تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

تیم مشاوران مدیریت ایران

مشاوره مدیریت اموزش مدیریت

وب سایت اصلی :
http://iranmct.com

09126465584

آخرین مطالب

رسانه تبلیغاتی Advertising Media

پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰ ب.ظ

رسانه تبلیغاتی

رسانه تبلیغاتی Advertising Media اشاره به کانال‌ها یا رسانه‌هایی دارد که تبلیغ در بستر آن انجام می‌شود. رسانه آن چیزی که موجب می‌شود ، چیزی از یکجا به جای دیگر برسد. مثل سیم مسی رسانه الکتریسیته است و جریان الکتریکی را از باطری به لامپ می‌رساند. رسانه تبلیغاتی برای بیان یک پیام انگیزاننده دست به تولید محتوا خواهد زد. پیام تبلیغاتی می‌تواند به صورت متن، صدا، عکس و ویدیو از طریق رسانه‌هایی نظیر تلویزیون، رادیو، وب‌سایت‌ها و یا تبلیغات محیطی ( بیلبورد ، پوستر ، …. ) به سمع و نظر مخاطب برسد.

رسانه تبلیغاتی Advertising Media

اهمیت رسانه تبلیغاتی

رسانه تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در کسب‌وکار و بازاریابی برای شرکت‌ها ایفا می‌نماید. ممکن است تعداد برندهایی که یک نوع محصول یا خدمت را ارائه نمایند ، زیاد باشد. از سوی دیگر ، این امکان برای مشتری وجود ندارد تا تمام برندها بشناسد.در این حالت شرکت‌ها برای معرفی خود به مشتری مخاطب از رسانه تبلیغاتی برای تبلیغات محصول یا خدمات خویش استفاده می‌نمایند. انتخاب رسانه باید با توجه به ویژگی‌های جمعیت شناختی مشتری ، بودجه تبلیغاتی، اهداف شرکت ، پیام تبلیغاتی ، اهداف تبلیغاتی و استراتژی برندینگ انجام شود.

حال آنکه در ایران ، شرکت‌های تبلیغاتی که صاحب رسانه ، صاحبان کسب‌وکارها را به سمت رسانه خود سوق می‌دهند. حتی اگر به صلاح کارفرما نباشد. بالاخره باید به هر قیمتی که شده پول درآورند !!

مثلا شرکتی که تولیدکننده رنگ‌های مختص مخازن نفتی است ، چرا باید در اتوبان همت بیلبورد بزند و یا کلیپ ۳۰ ثانیه‌ای با حضور فلان بازیگر بسازد  ؟ – زیرا که شرکت تبلیغاتی به وی این‌گونه توصیه نموده است !!

همچنین شرکت‌ها باید بر اساس عناصر فوق ، رسانه یا رسانه‌هایی را برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب نمایند. کمپین تبلیغاتی به برندها کمک می‌نماید تا در مورد برند هم همه ایجاد نمایند، تبلیغات هدفمند می‌تواند منجر افزایش آگاهی از برند گردد.

 

انواع رسانه تبلیغاتی

اگر نگاه به تبلیغات و رسانه تبلیغاتی در طول تاریخ بی اندازیم ، خواهیم دید که گاه سرنوشت انسان را رغم زده‌اند و چرخش‌هایی عظیمی در زندگی انسان‌ها ایجاد نموده‌اند. مثل تبلیغات گوبلز برای آلمان نازی. تبلیغات برای کسب‌وکارها نیز چنین نقش داشته است. با نگاهی به پوسترهای تبلیغاتی کوکاکولا  از ۱۹۰۰ تا ۲۰۰۰ خواهیم دید که چگونه چنین برندی خلق‌شده است. برندها در طول زمان از رسانه‌های گوناگونی برای ارتباط با مشتری خود استفاده می‌نمایند. تمام این انتخاب‌ها بر اساس بودجه، دسترسی ، حضور مشتری بوده است.

 ادامه مطلب :  رسانه تبلیغاتی Advertising Media

۹۶/۰۹/۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران

Advertising

Advertising Media

تبلیغ

تبلیغات

رسانه

رسانه تبلیغاتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی